Smar do bieżni w aerozolu

Przede wszystkim trzeba zacząć od odpowiedniego preparatu smarującego, niestety wiele dostępnych na rynku nie spełnia wymogów producentów bieżni i po ich zastosowaniu możemy uszkodzić naszą bieżnie.

Bardzo prostym sposobem na sprawdzenie jakości preparatu jest test kartki, wystarczy nanieść na suchą kartkę papieru lub tekturę (nie śliską) odrobinę preparatu i odczekać 5 minut, jeżeli nasza próbka wyparowała to wiemy już że ten preparat się nie nadaje. Pamiętajmy że np. zdjęcie celebryty na opakowaniu nie świadczy o jakości zakupionego preparatu.

Smarowanie pasa bieżni wykonujemy co około 20-25h godzin pracy maszyny, pierwszą czynnością jest wyłączenie urządzenia z prądu, później wsadzając dłoń pod pas sprawdzamy czy jest sucho, jeżeli tak, to możemy przystąpić do nasmarowania pasa. (jeżeli blat jest mokry to sprawdzamy ponownie za 2-3 treningi)

Zawsze przed nasmarowaniem sprawdzamy czy rurka aplikatora jest odpowiednio wciśnięta (rurka źle zainstalowana może wpaść pod pas a później bardzo ciężko jest ją wydostać).

Smarowanie pasa biegowego

Smarowanie wykonujemy wsadzając rurkę pod pas bieżni i aplikujemy preparat ruchem od silnika do tyłu bieżni, należy starać się aplikować go na środek płyty biegowej, ilość zaaplikowanego preparatu zależy od jego producenta gdyż preparaty różnią się  ciśnieniem i gęstością, najlepsze preparaty mają wysokie ciśnienie więc preparat bardzo ładnie pokrywa powierzchnię blatu bieżni, jednocześnie nie odparowywując po chwili od nasmarowania.

Pamiętaj również że zaaplikowanie za dużej ilości smaru może mieć swoje negatywne skutki. Na prawidłowo nasmarowanej płycie biegowej powinien znajdować się cienki film naszego preparatu.

Kiedy smarować bieżnie?

Należy pamiętać aby smarowanie wykonywać przed treningiem, podczas biegania sami rozprowadzimy smar po płycie biegowej bieżni, druga sprawa to unikanie składania bieżni do pozycji pionowej zaraz po nasmarowaniu maszyny, gdyż preparat grawitacyjnie może spłynąć pod obudowę bieżni jednocześnie smarując pasek napędowy silnika, czego bardzo chcemy uniknąć, gdyż efektem jest niebezpieczny uślizg pasa pod stopami i  w konsekwencji będziemy zmuszeni do skorzystania z usług serwisu.
Konserwacja bieżniSmar do bieżniSmar silikonowySmarowanie bieżniSmarowanie pasa bieżni